poniedziałek, 1 czerwca 2015

Warsztaty turystyczne do Belgii pod patronatem Europosła Jarosława Wałęsy w terminie od 10 do 17 maja 2015 roku

W dniach od 10 do 17 maja 2015 roku odbyły się warsztaty turystyczne do Belgii pod patronatem Europosła Jarosława Wałęsy.
W ekspresowym tempie zobaczyliśmy stolicę Holandii – Amsterdam, ciekawe miasto z bogactwem kanałów, rowerów, barek i innych „pojazdów pływających”. Widzieliśmy m.in. Muzeum Tulipanów, Serów oraz Dom Anny Frank. Następnie udaliśmy się do Brugii – stolicy czekolady, miasta wielu tajemnic.
Kolejny dzień to Bruksela, gdzie oprócz atrakcji stolicy Belgii czekało nas spotkanie z patronem naszej wyprawy Europosłem Jarosławem Wałęsą. W trakcie spotkania mieliśmy niecodzienną sposobność aby przyjrzeć się z bliska pracy Europosła oraz działaniu Europarlamentu. Widzieliśmy Plac „Solidarności” ze znanym nam logiem, Grand Place i symbol Brukseli – Manneken Pisa. Obejrzeliśmy miejsce klęski jednego z najsłynniejszych strategów w historii Europy, a może i świata, Napoleona Bonaparte czyli słynne Waterloo.
W Brugii czekały na nas inne atrakcje: rejs łódkami i zwiedzanie miasta z perspektywy wody, oglądanie kościoła NMP wraz z ciekawym wyposażeniem – rzeźbą Michała Anioła pt. „Madonna z Dzieciątkiem”,  Muzeum Memlinga, Ratusz wraz z tzw. „Muzeum – Historium”. Zwiedzając zauważaliśmy podobieństwa Brugii do  Gdańska. Czasem można było mieć wrażenie, że jesteśmy u siebie. Udaliśmy się także nad Morze Północne do nadmorskiego kurortu Knokke – Heist. Miejsce to przypominało inne europejskie kurorty wraz
z charakterystycznymi promenadami i apartamentowcami tuż nad brzegiem morza.
Zwiedzaliśmy także Gandawę wraz z licznymi kościołami, ciekawymi sukiennicami i kamienicami.
Przekonaliśmy  się, że Belgowie, to królowie frytek, czekolady, słodyczy i nie tylko…
W trakcie pobytu uczestniczyliśmy w najważniejszym święcie religijnym we Flandrii - Heilig-Bloedprocessie (Procesji Świętej Krwi) oraz w Münster w obchodach 367 rocznicy podpisania Pokoju Westfalskiego, kończącego wojnę trzydziestoletnią.
I to nie koniec atrakcji, jeszcze wielokulturowy Berlin wraz z Bundestagiem, Check Point Charlie, Alexanderplatz, Kościołem Pokoju, słynnym KaDeWe (porównywanym do londyńskiego Harodsa)  i wieloma innymi.
Jak zwykle młodzież wcielała się w role pilota wycieczek i przewodnika pod okiem nauczycieli zawodowców, licencjonowanych przewodników turystycznych i pilotów. Badała naocznie czas potrzebny na zwiedzanie, czas pracy i jazdy kierowców. Obserwowaliśmy pracę Informacji Turystycznej oraz  hotelarzy. Spotkaliśmy także naszych rodaków, którzy także nas wspierali swoim doświadczeniem
i pomysłami . Przekonaliśmy się  jak ważna jest znajomość języków obcych w multikulturowej Europie.
A uczestnikami warsztatów byli uczniowie z klas 2OA,  3OA, 3HB i 3EH, Absolwenci, Rodzice naszych uczniów, nauczyciele - opiekunowie panie: Beata Falkiewicz, Anna Ruszkowska, Monika Szymula,  Bogna Zaborowska oraz goście.